wtorek, 19 stycznia 2016

BABY ON BOARD! - czyli czas na wielkie zmiany!


Witajcie po długiej przerwie!

Chciałam Wam życzyć wszystkiego dobrego w Nowy Roku 2016!

W końcu nadszedł czas, aby podzielić się z Wami najwspanialszą dla mnie i mojego męża nowiną! Oczekujemy cudownej malutkiej istotki, która pojawi się na świecie latem tego roku.
Jesteśmy najszczęśliwsi na świecie! :)

Chciałabym pogratulować również innym przyszłym mamuśkom, które są na tym samym etapie co ja. Jest to jeden z najpiękniejszych okresów w naszym życiu i cieszmy się nim najmocniej jak tylko potrafimy!


Z tego też powodu, nie byłam w stanie pisać dla Was regularnie. Ciąża kieruje się własnymi prawami i najzwyczajniej w świecie nie mam tyle siły, ani czasu. Oczywiście będę starała się robić to jak najczęściej, ale mam nadzieję, że mnie rozumiecie.

Postaram się przygotować dla Was posty z moją pielęgnacją podczas ciąży, a ulubieńcy roku 2015 są nadal w trakcie pisania. Proszę Was jedynie o cierpliwość :)

Przy okazji tego wpisu, chciałam się zapytać, czy macie może jakieś rady dla przyszłej mamy? Przygotowanie wyprawki? Wózek? A może moglibyście polecić mi jakieś kreatywne osoby/firmy, które tworzą cudeńka dla dzieci (ubrania, home decor, zabawki)?
Zachęcam Was do komentowania i linkowania w kometarzach pod spodem!

Pozdrawiam Was serdecznie i już niebawem zapraszam do kolejnych postów!

Mała zielonooka w dwupaku ;)




20 komentarzy:

  1. Przede wszystkim gratulacje dla przyszłych rodziców! :)

    Na instagramie polecam profile (gdzie znajdziesz strony) z super rzeczami dla maluszkow: Filo_hand_made , mamanufaktura, mamabooshop, cuddly_zoo, lullalovemrb, tullababycarriers . Na pewno znajdziesz cos ciekawego u nich!

    Wózek polecam adamex pajero ale fotelik do auta Maxi cosi (sa na allegro wózki pajero z tym fotelikiem bo da się go wpiąć w ramę). Fotelik maxi cosi ma najlepsze atesty, a tych co sa dodawane do wózków nie polecam do auta.

    Mam nadzieje ze na cos się przydadzą moje rady :)

    Pozdrawiam,
    Ania (turkusowa-sowa.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy Aniu :)

      Ale super profile na insta mi poleciłaś! Muszę się im bliżej przyjrzeć!

      Co do wózka, to jest to polska marka? Muślałam o sprowadzeniu. Wygląda ciekawie :) O Maxi Cosi słyszałam wiele dobrego (przekazałam już mężowi, ponieważ to on przejął inicjatywę w tej kwestii ;))

      Jeszcze raz dziękuję za rady! :) buziaki! :*

      Usuń
    2. Wydaje mi się ze polska, ale glowy nie dam :)

      Usuń
    3. Dziękuję Aniu! Poszukam informacji na ich temat! :)

      Usuń
  2. Wielkie gratulacje dla Ciebie i Pawla!!! Ciesze sie bardzo Waszym szczesciem. Jezeli chodzi o wozki, to polecam w 100% Bugaboo cam, albo Bugaboo bee. Ja sama mam bugaboo cameleon i nie zamienilabym go na zaden inny wozek. Bee moze byc dla was korzystniejszy, poniewaz swietnie sprawdza sie w miescie. Jezeli chodzi o pokoj dla malucha, to my kupowalismy meble w Mothercare, seria Lulworth, maja nawet teraz promocje! Warto sciagnac app baby centre- my pregnancy, wiele ciekawych faktow mozna sie dowiedziec, podpowiedza rowniez jakie sa najpotrzebniejsze rzeczy jak juz baby sie pojawi. Ja zapisalam sie rowniez na wiele Facebook-owych lokalnych grup, mozna tam kupic uzywane rzeczy, zabawki, ubranka, etc. w rewelacyjnych cenach oraz dowiedziec sie, co dzieje sie w okolicy. Warto rowniez pojsc na NCT antenatal classes zarowno jak i na te organizowane przez NHS. Oliver ma teraz 9 miesiecy, wiec mam juz wiele rzeczy opanowanych, wiec jak masz jakies pytania, to pisz na Facebook-u, Pozdrawiam , Anka Lacorte (Tyrna)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Aniu!

      Dziękuję za komentarz! Powiem Ci, że bardzo podobają mi się wózki Bugaboo.
      Cieszę się, że jesteś osobą, która może mi powiedzieć coś więcej na ich temat.
      Mam więc kilka pytań do Cameleona.
      Czy faktycznie cieżko jest wyjąć coś z kosza, gdy jest nałożona gondola? Spotkałam się z kilkoma takimi komentarzami i dlatego pytam. Czy tak naprawdę to bzdet, którym nie warto sobie zawracać głowę? Jestem też ciekawa jak sprawdza Ci się kubełkowe siedzonko (czyli w pozycji siedzącej, również gdy obróci się je do poziomu) czy synek mimo wszystko śpi na spacerach? Najcześciej te negatywne komentarze piszą osoby, które takich wózków nie używają, a coś im się wydaje, a zauważyłam, że większość wózków w UK ma takie rozwiązanie siedzisk w spacerówkach. Podobają mi się koła w tym wózku i całkiem duża gondola. Co do Bee to właśnie fajne jest to rozkładane siedzonko na płasko, ale wózek na malutkie kółka i dziwną gondolę.
      Hihi z tego co je oglądałam, to idealnym połączeniem dla mnie byłby mix tych dwóch modeli :) dlatego jestem ciekawa Twojego zdania na temat Cameleona :)

      Oliverek ma już 9 miesięcy! Jak ten czas leci! Pamiętam jak wrzucałaś zdjęcie maluszka w brzuszku :)

      Niestety te mebelki w Mothercare wyprzedały się :( ale były bardzo ładne :) dziękuję za rekomendację.

      Juz niedługo będę się zapisywała na antenatal class z NHS, ale musze jeszcze poczytać o NCT.

      Koniecznie poszukam tych grup Facebookowych! W sumie nie pomyślałam o tym wcześniej! Dzięki!

      Buziaki dla całej Waszej trójki! Na pewno będziemy w kontakcie! :)

      Usuń
    2. Hejka Ewel!

      Przepraszam, ze pisze dopiero teraz!
      Jezeli chodzi o Bugaboo Bee, to zeczywiscie jak dla mnie jest ten wozek za maly.

      Ja mam bugaboo Cam2, teraz jest juz nowa edycja Cameleon 3 i wiekszosc rzeczy, ktore byly troche denerwujace zostalo poprawionych. Faktycznie koszyk nie jest wielki, ale z drugiej strony, im wiecej naladujesz, tym wiecej musisz pchac!!! A sama sie szybko przekonasz, ze ciezar wozka plus dziecko szybko da sie we znaki ;-) I tu dlatego polecam bugaboo, jest bardzo lekki, wozek oraz gondole zapina sie na rzepy, daszek jest duzy I swietnie chroni przed sloncem. Mozna tez dokupic dodatkowy daszek na slonce.
      Jezeli chodzi o gondole, to dziecko umieszcza sie w niej jak ma okolo 5 miesiecy (Oliver byl w tym od 4 bo musial ogladac okolice i nie chcial lezec w poziomym wozku dla niemowlakow) wiec jak juz nie spi tak duzo. Jak dziecko zasnie, to obraca sie gondole do poziomu i tak dziecko spi. Tak jak piszesz, tutaj to bardzo popularne rozwiazanie. Dodatkowo, sklada sie go jedna reka, obraca tak, ze wieksze kolka sa z przodu, zeby latwiej bylo na pchac po piasku czy sniegu. Ja uwazam, ze ten wozek jest po prostu swietny, ale musisz sama wybrac to co najlepiej Wam pasuje. Idzcie do Johna Lewisa i poprobujcie kilka modeli.

      Na kiedy nasz date porodu? Jak sie czujesz?

      Jak masz jakies pytania, to daj znac.
      Pozdrawiam
      Anka

      Usuń
  3. Gratuluję!

    My w prawdzie mamy już ponad rok na liczniku, więc Wasz etap nieco już się zatarł w pamięci, ale mam kilka rzeczy, które z perspektywy czasu wydają mi się na prawdę fajne.

    Po pierwsze chusta. Ja zaczęłam na poważnie chustować, jak syn miał ok 6 miesięcy i bardzo żałuję, że się nie zdecydowałam na konsultację chustową i nie nosiłam od początku. Wolne ręce, dziecko blisko, obiad sobie można ugotować, spacer w każdym terenie itd. Warto kupić używaną, bo już jest złamana, no i czasem tańsza. Ja kupiłam właśnie przez grupę na fejsbuku moją drugą chustę(nie wiem czy tam u Was też robią te grupy taką furorę?).

    Po drugie pieluszki wielorazowe. Polecam ze względów ekologicznych, zdrowotnych oraz estetycznych. Jest sporo dobrej jakości polskich pieluszek, szytych w Polsce (Pupeko, Milovia, Nappime i inne). Kosmiczne technologie, nie tylko stara dobra tetra (też ma wiele zalet), są też wełniane! Z tego co wiem w UK można dostać zwrot kosztów od gminy.

    Po trzecie kosmetyki, wiem, że siedzisz w temacie i wybierasz najlepsze, pewnie ustrzegłabyś się moich błędów ;) Jako młoda niedoświadczona matka kupiłam na przykład oliwkę Nivea, której w końcu nie użyłam :P wolę, żeby skóra oddychała. To samo z Sudokremem do smarowania odparzeń, których niemal nie było. Teraz się przerzuciłam na ekologiczne i biodegradowalne, jeśli używam chusteczek nawilżanych to Beaming Baby (najczęściej była woda + waciki), mam też żel do kąpieli dla dziecka tej firmy i jest bardzo dobry (chociaż mąż narzeka, że się mało pieni ;) ).

    Mam wrażenie, że to temat rzeka! Z każdej strony. Czytaj i znajdź sobie grupę wsparcia, np.: od karmienia, bo nie wiem jaki tam poziom wiedzy o karmieniu naturalnym u lekarzy na przykład, w Polsce bardzo nierówny.

    Pozdrawiam i życzę wspaniałej wspólnej drogi!

    P.S.: Wózek mam polski firmy Bexa i nie polecam, niestety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Aniu!

      Dziękuję za komentarz!

      Myślałam o noszeniu dziecka w chuście. Polecała mi to ostatnio przyjaciółka. I też wspominała, że sprana i znoszona chusta lepiej się wiąże. Jednak bez szkolenia bałabym się sama zabierać za wiązanie maluszka w pierwszych miesiącach. Poszukam lokalnych grup i szkoleń w tej kwestii :)

      Co do wielorazowych pieluszek, to muszę więcej informacji wyciągnąć od Ciebie :)
      Podoba mi się ta idea, ale mam obawy. Że mimo wszystko dziecko będzie miało mokro np. w nocy.
      Trochę obawiam się suszenia, zwłaszcza w warunkach w UK, gdzie niestety mamy większą wilgotność powietrza i pranie schnie dłużej niż w Polsce :( nie wiem też czy będę miała miejsce na dodatkowe suszenie pieluch. Zastanawiałam się również czy opłaca mi się zamawiać zestaw na wypróbowanie, bo z tego co wiem, to pieluszki wielorazowe się opłacają, ale tylko wtedy, gdy są używane regularnie. Mimo to kusi mnie żeby spróbować. Czy warto kupować zestawy jednej marki, czy nie ma to znaczenia? Od czego warto zacząć? Jak duży zestaw kupić? Masz może jakieś przydatne linki w tej kwestii?
      Co do dofinansowania w UK, to muszę poszukać info!

      Znalazłam taką firmę pieluch jednorazowych w UK (Waitroise, Tesco) - Naty by nature babycare. Zastanawiam się czy jest to bardziej naturalna alternatywa do pampersów? Czy to kolejny chwyt marketingowy. Chusteczki - Naty, lub wodne - WaterWipes.

      Do swojej pielęgnacji używam obecnie kosmetyków z linii dla dzieci marki Weleda ;) ale chętnie przetestuję Beaming Baby. Haha dobrze znasz moje stanowisko w tej kwestii. Próbowałaś może naturalnego oleju kokosowego u maluszka? Czy nie używasz oliwek/olejów? Ten z Weledy jest bardzo fajny, bo jest lekki (olej sezamowy) i nie zostawia ciężkiej lepiącej warstwy.

      Co do karmienia piersią, to mam takie samo zdanie jak Ty i zrobię wszystko, żeby karmić jak najdłużej. W UK mamy kursy karmienia piersią refundowane przez NHS (służbę zdrowia) i bardzo chce na niego pójść! Moja położna przedstawiła mi tez korzyści z karmienia piersią już na pierwszym spotkaniu i z tego co widzę, to jest spore wsparcie w tej kwestii. Podobno pomagają także wtedy, gdy przychodzą na kontrolne wizyty po porodzie.

      Co mnie przeraża od pierwszych dni ciąży w UK? Szczepienie kobiet w ciąży na grypę! Refundowane i na każdym kroku polecane! Oczywiście nie podjęłam się tego. Oraz szczepienia dziecka w łonie matki na krztusiec! Tez nie wyraziłam na to zgody! To mnie zszokowało i nie wiem co myśleć o tym!

      Bardzo dziękuję Ci za te cenne uwagi! Dałaś mi do myślenia!

      Usuń
  4. Drogie Mamy! Czy któraś z Was ma i używa wózków holenderskiej marki Mutsy? Jestem bardzo ciekawa jak się sprawdzają! Myślę o modelu Evo, ewentualnie Igo.

    OdpowiedzUsuń
  5. I jeszcze mam kolejne pytanie. Czy któraś z mam brała udział w zajęciach organizowanych przez Janet Blaskas. Poleciła mi je znajoma z pracy i właśnie wpadła mi w ręce ciekawa publikacja o aktywnym sposobie rodzenia autorstwa Janet. Jeżeli zdecyduję się na ten kurs/jogę, to dam Wam znać, ale może ktoś może mi o tym powiedzieć teraz coś więcej?

    OdpowiedzUsuń
  6. To wielka radość dla Was, ale zapewne także dla Waszych Rodziców.
    Ja właśnie jestem tą drugą stroną, która zostanie babcią. Przeżywam to pierwszy raz. Serdecznie pozdrawiam całą Trójkę - Maria, mama Oli i przyszła babcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratulacje Pani Mario! Nasi rodzice również bardzo przeżywają ten czas i niezmiernie się cieszą. Też jest to dla nich pierwszy raz. Pozdrawiam bardzo serdecznie cała Pani rodzinkę! :)

      Usuń
  7. Polecam Ci foteliki Rwf czyli tyłem do kierunku jazdy, mamy besafe a teraz kupiłam dla starszaka axkid minikid i generalnje polecam Te drugie 🚸Liknij na blok siedemgwiazdek klarownie tłumaczy zasadność takiej jazdy. Gratuluje zachowania rozwagi i nie szczepienia sie w ciazy. Szczepionki na grypę maja i aluminum i rtec... A prxeciez odkłada sie to w kościach i tkankach tym bardziej takiego maluszka w brzuszku. Generalnie takie konskie dawki aluminium to uszkadzanie dzieci..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za polecenie! Koniecznie sprawdzę ten fotelik! Pozdrawiam! :)

      Usuń
  8. Ja tak w skroci o tym czego ja zaluje ze nie wiedzialam wczesniej :)
    - zeby w ciazy i karmiac piersia pamietac o wapniu bo inaczej zęby lecą
    - duzo (aktualnych!) info o karmieniu piersia (nawet jesli nie planujesz - caly blog)
    http://www.hafija.pl/2012/11/mitologia-rzymska-czyli-post-o-karmieniu-piersia.html
    - o tym jak nosic i nie nosic noworodkow http://www.terapia-ndt.waw.pl/npielegnacja.php
    - chustonoszenie od pierwszych dni życia! (to chyba juz wiesz :) bo widzialam Cie na facebookowej grupie chustowej :)
    - o pierwszym roku życia dziecka - 2 RÓŻNE książki, ktore (moim zdaniem) warto przeczytac - Mądrzy Rodzice i Język Niemowląt
    - warto kupowac uzywane rzeczy dla dzieci (ciuszki, wózek, zabawki itp)
    - w pierwszych tygodniach zadnych śpioszków/kaftaników/koszulek tylko body+pajacyk.
    To oczywiscie tylko AOK e subiektywne zdanie :)
    A wózek - nie ma jednego idealnego tylko dla kazdego dobrze dobrany (jakimi drogami bedziesz jezdzic, jak duzo/wysoko go nosic, czy chcesz z nim biegac, czy robic duze zakupy "pieszo", no i jaki lubisz design :)
    Ja mam Joolz Day i bardzo go lubie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aha! A co do wystroju pokoju/kaciku dzieciecego polecam OhMama :) maja super dodatki

      Usuń
  9. Witaj Ewelino :)
    Dopiero niedawno wpadlam na Twojego bloga, najbardziej interesuja mnie kwestie zwiazane z malym czlowieczkiem nie ukrywam :) napisz cos wiecej na ten temat, jak sobie radzisz, jak to wszystko pogarnialas no I jaki wozek wkoncu kupilas? Wszystkie te kwestie dopiero przedemna, bo jestesmy na etapie staran, ale juz sie przygotowywuje ;) tez mieszkam obecnie w Londynie I te wszystkie info zamieszczone przez Ciebie sa bardzo pomocne. Pozdrawiam bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) gratuluję :) postaram się w najbliższym czasie przygotować takiego posta, ale nie ukrywam, że nie mam za wiele czasu. Planuję też posta o produktach do pielęgnacji maluszka :) proszę śledzić mojego bloga, ale zapraszam również na moją stronę Facebook i instagram, gdzie ostatnio częściej się pojawiają moje wpisy :) pozdrawiam serdecznie!!! :)

      Usuń